onsdag 25 april 2007

Kärleksakuten

Long time no see. Livet kom emellan. Händer, ögon, hud. Men det är en annan historia.

Iallafall så inledde igår jag min karriär som sexualupplysare. Prao på kärleksakutenuttryckning i två niondeklass. Känner mig nu redo för allt. Veckorevyn, har ni äntligen tröttnat på den där fjantiga frågespaltstjejen så ställer jag gärna upp.

För er som händelsevis inte stött på den underbara föreningen kärleksakuten tidigare så är det en studentförening där läkarstudenter går ut i högstadie och gymnasieklasser och pratar och gör övningar som rör sex och kärlek. Som A så klokt uttryckte sig så fungerar kärleksakuten för oss läkarstudenter lite som en uppgörelse med vår halvnördiga kärlekslösa högstadietid med handsvett och jag själv är väl inget undantag.
Nån annan dag ska jag skriva ett långt inlägg om allt som traumatiserade mig på högstadiet och varför det är galenskap att stänga in 100 stycken personer i lägre tonåren på samma ställe under flera år.

Även idag fick jag lite kärlek från akuten. Möte med temat integritet. Såklart väldigt brett ämne och mkt att prata om men man måste ju börja någonstans I guess. Kladdkakan som bjöds var väldigt god, hela KA jobbar stenhårt på diabetesen.

Imorgon bitti är det bindväv som gäller, najs.

Inga kommentarer: