tisdag 17 juli 2007

Tisdag

Idag måste fan ha varit den minst nödvändiga dag i historien. Första lediga dagen sen Victor åkte härifrån och jag mår piss. Vaknar ganska tidigt av ett gulligt sms från Victor. Ligger kvar, läser ut En kort berättelse om traktorer på ukrainska (underhållande bok btw), går upp och äter flingor med blåbär framför nån film på tv. Sen mår jag illa. Det snurrar. Mitt huvud bankar. Tål inte solen, går och lägger mig igen, tittar lite på hans svarta små hårstrån som ligger på min kudde. Blir sentimental. Bestämmer mig för att tvätta, rena själen. När jag vaknar upp är det eftermiddag.

Så ännu en improduktiv dag har förflutit. Vickis tror att det kan vara psykiskt. Med beviset 1 en ny finne på kinden är jag benägen att hålla med, jag får alltid finnar när jag mår kasst. Med beviset 2: Morrissey, är cirkeln sluten.

Morrissey- Cosmic dancer (zshare)





1 kommentar:

Anonym sa...

sweety. det här himla landet är så omöjligt, på så många vis. att det är över 100 mil och flera tusen kronor mellan oss exempelvis. men snart är dom fina dagarna här.