fredag 3 augusti 2007

Hej igen

Jag och Sara kom på att vi skulle gå en sväng i fjällen så i fredags åkte vi till Kvikkjokk. Till Tarrekaise gick vi där vi sov en natt i STFs fjällstuga. Jag var hård och tog ett kvällsdopp i sjön, ska skryta med det när vi är där på vintern med skotern. Vaknade på natten av ösregn vilket gav en aning ångest, intalade mig själv att det säkert skulle ge sig till morgonen, fick fel. Därför var vi ganska blöta när vi kom tillbaka till Kvikkjokk framåt kvällen. Min familj hade kommit upp så det fanns mat och vin och en varm bastu i stugan, det behövde vi.







Jag kom hem sent igårkväll tillsammans med Sven och Einar. Idag har jag shoppat på halva reapriset på Åhlens (klänning, randig top, röd cykelkorg) och sedan ätit middag och umgåtts med Amanda, Linnéa och Sara. Imorgon tänkte vi besöka Luleåkalaset. Det blir kul att festa lite och få klä upp sig, känns som om jag gått runt i mina röda skjorts och otvättat hår hela sommaren. Hoppas det blir sol och varmt, det gör så mycket!, släng dit i väggen Eric (;

Det är alldeles mörkt ute! Igårkväll var första gången jag reflekterade över det och jag kan inte förstå hur det kan ha gått så snabbt. Lite mysigt är det men egentligen gillar jag inte riktigt mörker. Tur att min lillebror är hemma så jag slipper sova ensam i vårt stora hus.

Godnatt.

4 kommentarer:

Eric sa...

Jävlar vilken natur!

Men kan du inte hålla med om att det är lite väl mycket gnäll om vädret?

Ylva sa...

Mysigt!
Längtar efter att träffa dig och alla andra snart igen Ainis. Kram

Jonas sa...

det är ett jävla gnäll om folk som gnäller om folk som gnäller på vädret. finns väl bättre samtalsämnen!

Ylva sa...

du är ändå den största gnällspiken av dem alla Jonas :)