måndag 27 augusti 2007

Skit

Den där gula kappan hade axelvaddar som jag inte ville ha (mamma har dock spanat i min ELLE och påpekade att alla modeskapare hade bredaxlade kreationer i sina kollektioner men någon måtta får det vara, är inte redo för det). Sydde in lite i axlarna eftersom de var mer utstående än jag även utan vadden och det blev väldigt väldigt fint! Mamma sa stryk vilket jag gjorde men det jävla tyget gick sönder på ena axeln, det var som att fibrerna släppte från varandra, blev liksom trådigt. Funderar om det är kappan eller husets gamla strykjärn som är skit. Försökte laga med vliselin mellan tyget och fodret och så dåligt ser det inte ut men trots allt är det sjukt irriterande.

Sen lite pengaprat med pappa. Jag hatar pengar, fonder, aktier, obligationer, kurser och kurvor och konjunkturskiftningar och att man aldrig kan veta ifall något kommer att öka eller minska i värde. För att kunna gissa med någon sorts grund bakom och placera sina arma små slantar rätt antar jag att det krävs att man är intresserad men jag är inte det, jag blir bara illamående och arg och trött.

Jag är på dåligt humör och har dessutom ont i nacken/ned mot ryggen och är förkyld. Buäh. Tror jag ska gå och lägga mig.

1 kommentar:

Eric sa...

Nu händer det minsann grejer på er sida. Har fullt upp att läsa, till min stora glädje.