torsdag 20 september 2007

Good company

Jag fick ångest senast vi hade PU-möte och alla andra (ALLA andra!) i gruppen plockade fram sina kalendrar och antecknade en ny tid för en flyttad gruppträff. Jag hade inte tänkt köpa någon eftersom jag vet att jag inte klarar av att använda dem, brukar skaffa en varje höst och tänka att nu! i år! kommer jag nog att använda den. Idag kunde jag inte stå emot.

Packade just upp årets modell ur påsen och ut faller en broschyr. Lyssna och häpnas:

"Moleskine is the legendary notebook used by artists and thinkers for the past two centuries, from Van Gogh to Picasso, from Ernest Hemingway to Bruce Chatwin ..."

Vilket gäng alltså;
även ifall den kommer att ligga oanvänd någonstans var den lugnt värd en hundring bara därför.

Som om detta inte vore nog kan man på insidan av pärmen fylla i

In case of loss, please return to:
As a reward: $

Klart den blir värdefull ifall den fylls av ideer till målningar och stora litterära verk.

1 kommentar:

Ylva sa...

äsch jävla prettoprogram vi går på med folk som har agendor! fortsätt och fortsätt att va rebell!