fredag 14 september 2007

Celler

Per L sitter väl hemma och ler nu över att vi inte längre undkommer hans älskade histologi (och Niklas över alla brudar som han hoppas ska lämna kärleksmeddelanden på hans mobilsvar). Ammanuensträffar igår och idag har vi haft och nästa är på tisdag. Måste erkänna att det faktiskt är rätt intressant! Jag vill bli bättre på att titta i mikroskopet med båda ögonen, inte det lättaste, men lär ju lösa sig efter några sena kvällar på biologihuset.


Här har vi ett prima preparat. Ledtråd: mycket fett, tätt med celler, sinusar.

5 kommentarer:

Eric sa...

Jag måste nog erkänna att histologi är rätt kul. Int fan är jag bra på det, men jag tycker det är skoj.

Glutta i mikroskop, med båda ögonen, kolla på alla små vackra och färgglada celler.

Ylva sa...

haha älskar dina PL kommentarer

Aina sa...

och jag älskar PL! hahaha
eller vänta

Eric sa...

Han kanske läser detta!

På cellenkursen var det ju en av mina casehandledare som kände igen mig från min blogg. :D

Aina sa...

Hej Per
Alltså jag menade inte att vara ohövlig. Älskar, det är ju ett rätt starkt ord.. men jag gillar dina musiksnuttar