torsdag 20 september 2007

Ylveaus filosoferar

Sitter på biblo och försöker ta tag i den däringa latinkursen som jag tyckte det var en så utomordentligt bra idé att söka till. Fan varför måste jag alltid vara så pretto?! Har inte tid med annat än att mikroskopera och sova ju huffgruff...

Undrar om jag är bra på språk eller om det bara är något jag inbillat mig. Grammatik är för mig något främmande, däremot har jag ganska lätt för att snappa upp ord och ordföljd. hmhm. Fick ju trots allt mvg i tyska för att jag fick mvg på nationella provet på gymnasiet trots "grundläggande gramatiska brister" hehehe.

Aina har förövrigt också redan tröttnat på latinet innan det börjat därför att läraren skriver i comic sans och kallar sig Phillipus.

Men kom ihåg! (för det har Phillipus lagt upp och det måste därför vara mkt viktigt och intressant)

"NOMINA SI NESCIS, PERIT ET COGNITIO RERUM!" Om du inte känner till namnen försvinner kunskapen om tingen!
Carolus Linnaeus

1 kommentar:

Jonas sa...

en person som skriver något i comic sans som man tyckte var skitcoolt i 3:an på lågstadiet kan man inte lita på.

antingen rättar du han för att han inte håller sig till den grafiska profil som universitet tillhandahåller eller så dödar du han.

2 alternativ, 1 är rätt.

jag hade ju inte låtit han leva iaf.