fredag 26 oktober 2007

Coronacaravanen

Fredagsplugg är skönt och avslappnat, känns som om varje kvart är en kvart av bonuspluggtid. Lätt att inbilla sig själv att man är duktig och amitiös. Jag satt med några fräna karlar i ett grupprum på biblo och diskuterade sekretion, gastrointestinala reflexer, sväljningens faser och lite annat i eftermiddag. Gick väl hem kanske vid tre, förbi ica, köpte en halv lax. Extrapris har de! Packade upp, diskade massa disk, gravade en bit av laxen, satte på en bra låt, så ringde Amanda och frågade ifall hon kunde komma hit vilket hon såklart kunde. Vi åt lite mat och vilade sedan ett tag under min orangea filt. Eric skickade ett "vadgörduvilldugåpåproenad"-sms, vi sa: kom hit och ät hallonpaj med oss. Ludvig kom också förbi. Idol såg vi, inte så coolt jag vet, men rätt skönt underhåll. Jag och Eric följde Amanda hem, en kväll när hon skulle genom den mörka skogen bakom mitt hus stod det nämligen någon där, otäckt! Tog en mindre omväg förbi strömpilen på vägen tillbaka, blåsigt men skönt, gick längs älven på hemvägen. Fick sommarminnen sedan jag och Frida låg där och solade och badade och åt oliver. Sade farväl till min käre vän vid universitetet, mötte sedan horder av festfolk sista biten. Kanske skulle ha hängt på något gäng till stället med stort C så jag fått uppleva lite

lust!... pleasure!... desire!...

eller vad de nu utlovar på sina reklamplancher. Hehe.

Ska sova nu, blir skönt, är trött. Kanske afro tio imorgon med A och så möjligen Shape up! på kvällen ifall motivation till detta infinner sig.

Godnatt.

1 kommentar:

Eric sa...

Jag får tacka för det fina sällskapet och den söta och goda pajen. Magic.