tisdag 9 oktober 2007

En hälsning

Ett vykort låg i mitt postfack idag, från mamma. Det är så roligt att få post som inte är från Skycom (internet) eller Balticgruppen (hyra). Köpt på Moderna Museet i Strasbourg är kortet dessutom, rätt häftigt. Jag tilltalas verkligen av motivet! Är svag för tydliga konturer. Tror jag måste rota fram en liten ram och hänga upp på väggen.

Tydligen målade konstnären (Victor Brauner) tavlan när han tappade synen. Han samlade sina tårar i ett vackert glas. Allt enligt min mor, vet inte hur exakt återgivelse av storyn jag fått.


vykortet


och här är min fina mamma (och pappa i risiga solglasögon). Tycker bilden är lite hoppfull, vinter och snö och kallt behöver inte bara vara bajs.

Vi har palperat idag. Det var ganska kul. Så har vi haft den där PU:n som inte heller var så illa, jag var en rätt bra gruppledare faktiskt. Inte riktigt lika nere som igår har jag varit, det är skönt.

1 kommentar:

Eric sa...

Det kortet är Aina, Aina med håret.