fredag 5 oktober 2007

Keep on rollin´

Fredag fredag. Ganska intensiv vecka men att påstå att den skulle vara slut vore nog en grov överdrift. Buhu, måste plugga i helgen för jag ligger ju efter som vanligt...
Idag på eftermiddagen tänkte jag lite snabbt gå igenom en anatomiföreläsning vi hade för en vecka sen och sen gå över till att läsa i Guyton. Det tog mig fem timmar (med en fika iofs) att gå igenom föreläsningen. Sen blev jag hungrig och cyklade hem.

CYKLADE, jo ni läste rätt, cyklade! Min cykel är fixad nu. När Mamma och Åsa var här förra helgen så körde vi ner den till cykelhandlarn på stan. Jag skulle komma tillbaka på onsdagen och hämta den. Jag gick så dit (slösade värdefull pluggtid btw), men de kunde inte rädda hjulet påstods det, jag behövde ett nytt och det hade de inte. Jag skulle gå dit jag köpt cykeln och kolla om de kunde fixa ett nytt likadant hjul. Gjorde det, låg på andra sidan älven, jag virrade runt. Där tyckte de att jag skulle ta dit cykeln så kunde de kanske byta navet men rädda hjulet så ag slapp beställa ett nytt från Finland (min cykel är fin och damig och heter Aino). Hann inte gå fram o tillbaka en gång till den dagen så var tvungen att ödsla ännu mer tid på torsdagen med att leda dit cykeljäveln. Men då fixade de den på studs, bytte insats eller vad han kallade det. Fick nya reflexer också. 900 kronor fattigare men jag rullar fram som en drottning igen!

Tyckte min kalender såg ganska fin ut den här veckan.




















Något annat som är fint nu är mitt rum!
Ingen knarkarkvart längre nejminsann.
Helgens syssla när vi lånat en rejäl borrmaskin blir att borra och plugga så att Björn Shiffs, Tonix och oranga sänglampan som ni ser på bilden kommer upp på väggen.

1 kommentar:

Eric sa...

Åhhh, vad jag är avundsjuk för din underbara hyllmöbel!