onsdag 10 oktober 2007

Vinter och vänskap

Var förbi Amanda en sväng och höll på att frysa ihjäl på hemvägen. Ska det vara såhär i fortsättningen eller? Det är ju onekligen en bit in i oktober så det kanske inte är tidigare än vanligt. Minns när jag var kanske fem och skulle på kalas hos min kompis Linnéa som bor i huset intill vårt men liksom på andra sidan kvarteret. Hade snygga finskor och skulle därför gå runt och inte pulsa genom snön bakom huset, men en granne var ute med sin snöslunga och den var så sjukt otäck att jag var tvungen och gå hem och gråta lite och hämta mamma. Det var runt den 22:a oktober. Visserligen trettio mil norr om Umeå men ändå. Min tydligaste vinterreferenspunkt. Jag gillar inte vintern något vidare (utom strålande aprilsol i fjällen som på bilden från igår), känns lite tungt att det börjar bli mörkt så tidigt. Mysigt att kunna tända ljus i och för sig.

Skönt är det att umgås med Amanda, vi behöver inte göra så mycket, knappt prata med varandra, det är bra bara att ha någon omkring sig.

Nu ska jag sova, lektion 8.15 imorgon, härligt!

Inga kommentarer: