söndag 4 november 2007

Söndag

Sitter och läser om respirationens reglering och lyssnar på en gammal Placeboskiva. En helvdeprimeranade kombination alltså. Passar så bra att jag har Lottas svarta chanellack på naglarna också, bilden blir så komplett...

Var på klubb Zoo på Villanigår. Det var okej, inte jättesuperdunderbra kanske men okej. Inte så många poprumpor som jag hoppats på. En kille i sjömanskostym sa att jag fick binda fast honom om jag ville och en annan som "kunde kampsport" erbjöd sig att följa mig hem. Jag avböjde vänligt.

Ganska soft dag idag. Efter att ha städat upp förfestandet här hemma var jag på skogis och fikade enorm kaka och tre muggar kaffe med Eric, Henke och Aina. Hörde Moneybrotherrapporten från Aina. Sen ica, laga risgratängmojs och sen plugga lite. Case imorgon så kanske bra att kunna lite om obstruktiva lungsjukdomar och sånt.

Lägger ut lite bilder från veckan. Först på hushållets nya älskling: diskmaskinen.

Sen på paltlabben i onsdags. Vet fortfarnade inte exakt vad den går ut på. Eller jo, vi ska försöka kolla om den legendariska paltschwimen(aka paltkoma) är mätbar. Därför har jag nu ett coolt maffigt blåmärke i armvecket efter blodprov. Elias var ganska cool som pratade i telefon samtidigt som Filip tappade honom på blod. Vi börjar visst bli härdade vid det här laget.

Jag och Jocke var på affärn och köpte 7 kilo potatis och 3 kilo vetemjöl. Sen räknade i ut att i ett mjölpaket fanns få mycket energi att det räcker för en person ungefär 5 dagar.
All palt vi åt vägdes noga för att kunna räkna ut energiinnehåll. Jag åt två paltar, sen mådde jag lite illa. Jocke åt åtta... men sen hade han varit ute och sprungit en mil nån timme innan vi gick och handlade så att han skulle orka äta så mycket som möjligt.

Tror vi ska testa att äta lika stor mängd i råkost (morötter och kål blää..) och kolla om det blir någon skillnad i trötthet i jämförelse med palten.










































Inga kommentarer: