lördag 15 december 2007

Chyme

Kombon Amanda har legat med huvudet i porslinet hela eftermiddan. Magsjuka. Var nog tre år sen sist jag kräktes pga bakterier men känner mig ändå inte så jättepepp på att testa igen.
Får bilder i huvudet från en anatomiföreläsning där föreläsaren pekar på där tunntarmen töms i tjocktarmen och säger "..jo när man spyr så spyr man ända härifrån. Det kan ju vara kul att veta kanske!"

Aina skulle kanske gå på Dåliga gatan ikväll men jag bangar. Nog enda helgen på hela hösten jag inte festat någonting alls. Känns lite konstigt och skrämmande och bäddar för ångest men det kanske är bra. Ladda för julfest på onsdag istället. Knytis med massa julmat.

Ikväll vårdar jag istället en lätt huvudvärk, tvättar händerna med handsprit, äter nybakade muffins med blåbär och hallon, försöker bättra på tetrisrekordet (61 204 poäng är jag uppe i nu, Anton hade över hundratusen men jag ska öva på jullovet) och läser en bok jag hittade i kärleksakutens skåp på sjukhuset.
"Efter eget huvud- penisens kulturhistoria" av David Friedman.

Det bästa var sent på eftermiddagen förra fredagen på biblo när jag precis lånat den, satt mig i en soffa och börjat läsa. Då kommer en kille som jag inte direkt har snackat med innan men som är en kompis kompis fram och frågar vad jag läser. Behöver jag säga vilken tillfredsställelse det gav mig att kunna svara "penisens kulturhistoria". Han "jaha...det låter ju roligt... så du är intresserad av genus och sånt då?". Jag "jo..". Det var kul. Han syntes att han såg min korta genusfrisyr och drog en slutsats. Det var även han som ville att min kompis skulle med och titta på den "riktiga" versionen av Fanny och Alexander. Den som är 5 timmar lång. INTE den nerklippta som bara var 3 timmar lång. Soft. Bra där.

Inga kommentarer: