tisdag 4 december 2007

Äntligen middag!

Bakat paj med kyckling, fetaost, spenat, körsbärstomater, citron, vitlök, timjan. Jag och Linnéa tänkte göra det i söndags, var och handlade ingredienser men insåg att det bara var femtio minuter till bussen som skulle ta min vän till tåget när vi kom hit så det fick bli något mindre aptitretande köttbullar och spaghetti som förtärdes.

Såhär trötta var vi för övrigt på Amandas trevliga födelsedagsfest, hade ju sprungit på stan hela dagen!




Tittar lite bäckenbottens anatomi, bra grej med föreläsning på nätet så man kan pausa eller se lite en dag och lite nästa istället för att tappa all koncentration mitt i och bara ta in hälften.

Väntar på att Sanna ska titta förbi, skoj!

7 kommentarer:

S. sa...

Är det både fysiologi och anatomi ni läser nu?
Hur mycket lärarledda lektioner har ni i veckan?

Aina sa...

Det är väldigt varierande hur mycket föreläsningar vi har, några halvdagar i veckan blir det nog för det mesta men ibland är det mycket mer och andra veckor nästan bara självstudietid. Vi läser fysiologi, anatomi och histologi parallellt den här kursen. Rätt bra är det nog men lite jobbigt samtidigt. Fysiologin är så mycket roligare än det andra tycker jag så jag sitter gärna med det hela tiden. Smög lite på din blogg, du läser utomlands eller? Hur är det?

Ylva sa...

Jo, allt samtidigt, anatomi, fysiologi och histologi.
Kanske föreläsning 2-4 timmar om dan tre dar i veckan eller vad säger du Aina? Det brukar variera ganska mycket. På digestionen tyckte de att allt stod klart o tydligt i boken och då drog de ner på föreläsningarna men på tex njurarna var det ganska mkt.

Ylva sa...

hihi vi svarade samtidigt :P

S. sa...

Jo jag pluggar utomlands, trivs kanon bra faktiskt. Även om det här året är rätt galet och framför allt nu när tentaperioden närmar sig allt för fort.
Känner igen det där med att fysiologin är roligast(kom dock att börja gilla histologin när jag väl kom in i det) anatomi är ju mest bara en massa memorering medan fysiologin är mer förstå.

S. sa...

mm, njurarna är lite trixiga. Har haft njurarna i patologin nu. Mest bara en massa hemskheter tycker jag

Ylva sa...

mitt bästa njurögonblick är när den galna fysiologiläraren säger "jag hade en patient en gång som tog livet av sig med två bananer!"
Kalium är tydligen farliga grejer som man är njursjuk...