måndag 10 december 2007

rapport

Det var en trio medelålders sjuksköterskor i bastun/omklädningsrummet idag. Kände en sorts dold samhörighet med dem. Mycket kloka och erfarna verkade de. Hade sjyssta stödstrumpor och salvor i rejäla burkar med pumpar på från apoteket. Snackade om att journalgrodor är skoj och om att de ska bli bjudna på glögg och pepparkakor efter morgondagens personalmöte.

Ja ja ja!
Avslappninglåten på dagens pass var Stilla Natt, på något okänt språk, det var mycket, mycket fint.

Nej nej nej!
Men ta av er era smycken när ni ska träna! Det är osmakligt med glitterdiadem och örhängen till sporttoppar.

Ska byta dammsugarpåse nu, alla som kommer hit klagar på att jag har dammigt. Det är inte mitt fel eftersom det blir så igen direkt jag städat! Riktar mina misstankar mot Ulrik. Tror han sopar ned sitt damm genom små mikroskopiska porer i hans golv lika med mitt tak på natten när jag sover.

Inga kommentarer: