torsdag 10 januari 2008

Att finna glädje i det lilla

Idag tog jag en vinröd mugg på förmiddagsfikat. Matchade de små blommorna på min blus perfekt, fick faktiskt fina vibbar av förväntan redan igårkväll när jag kom på hur bra det skulle bli. I vanliga fall gillar jag dock de limegröna bäst.

Lärde mig efter gårdagens gåhemklockansexåthutning att nä, så gör man verkligen inte. Idag satt jag därför till åtta med de andra tappra. Just hemkommen alltså efter att ha sagt farväl och godnatt till mina kära kollegor vid Balticvägskälet.

Så är det kul att de skriver så mycket om jättar i vår fysiologibok. Jättar får lättare diabetes än oss andra. Filip frågade Jocke om han var en. Det är han inte.

3 kommentarer:

Eric sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Eric sa...

Har det med GH att göra?

Aina sa...

du är något på spåren där mr