onsdag 16 januari 2008

Fishy

Mina fingrar luktar lök och jag har inte rört en lök på hela dagen. Känns oroande.

Hatar fortfarnade PU btw men fick ta igen det med lite Lagerhauseshopping med Anton på eftermiddagen. Nu har jag massa krokar som hänger på min dörr så jag inte behöver lägga alla kläder på golvet. Och Anton var söt i sin kulturpolo.

matmatmatmatmat. Varför tror tidningen Buffé (fick ingen bonuscheck heller) att alla äter kött och fisk? matmatmatmatmatmat

Sitter och funderar på när ett plagg övergår från att lukta deo till att lukta svett.

Läste klart Doris Lessing "Ljusvaste dröm". Den var bra. Läkaren i den jobbar så hårt att en dag så lägger hon sig ned på en soffa, somnar och dör.
Nu ska jag börja läsa falkenbergssonen Carl-Johan Vallgrens (tuff kis) Berlinresebok. Hoppas på en resa dit med Farbror överkokt blomkål på påsklovet.

5 kommentarer:

Eric sa...

Berlin är staden där regnet är av guld och vinet smakar som öl.
Jag tycker det låter som en mycket fin idé att dra dit.

Apropå Fishy och olika lukter, min jacka, och till viss mån jag själv, luktar fortfarande fisk sen Ainas lax. :/

Ylva sa...

bara så du vet kallar jag och Ludvig dig och Aina för laxfolket bakom era ryggar.

Jakob sa...

Återkom gärna med ett omdöme på Vallgren. Han har funnits på en "att läsa-lista" någonstans i bakhuvet ett tag nu...

Aina sa...

det är mer synd om mig Eric, jag möts fortfarande av en äcklig gammal laxdoft när jag vaknar om morgnarna. Men idag har jag vädrat igen så det kanske har gett sig imorgon om jag har tur

Eric sa...

Förvisso gillar man lax och så, men jag tycker lite synd om dig också... du har ju hela ditt bo inpyrt i stekt lax.