torsdag 31 januari 2008

Snälla ge mig pengar och något att sätta på CVt

Vår föreläsare Kui Lui har blivit kändis!

"Kui Liu tar jättepandan som exempel.
- Den har jättedålig fertilitet."

http://www.alltombarn.se/halsa/infertilitet-1.6627

Jag gillar Kuljul. Han är snäll och gav oss enkla tentafrågor på cellenkursen.

Nu har jag ialf skickat iväg en jobbansökan. Tog bara 3 timmar för mig att knåpa ihop det personliga brevet.
Ok 2,5 timmar spindelharpan nivå medel och agg mot uppgiften och 0,5 timmar skriv. Hatar personliga brev. Känns ju helt överflödigt och jättefjantigt att ha när man bara söker sommarjobb efter att ha läst alla internettips på hur man ska skriva. "Motivera varför just du passar för jobbet" blablablajs.
Jag klämde i ialf i allt jag orkade och tror att det blev acceptabelt.

Förövrigt tycker Farbror överkokt blomkål att vi ska göra en "Jack" i sommar och cykla runt Gotland. Kanske det farbror, kanske det. Sen ska jag också skriva en generationsroman. Bli för 2010-talet vad Per Hagman för 1990-talet. Eller inte.

Skön packlista ialf:

Packlista à la 70-tal

På 70-talet publicerades långa listor på saker man skulle ha med sig på cykelturen. Här är bara ett urval:

Stor termos med vatten.
Rökt korv.
Kaviartub.
Kartong med 6 kokta ägg.
Frystorkad mat.
Tomater i äggkartong.
Stor snusnäsduk.
Tunna fingervantar.
Burk med talk.
Anteckningsbok.
Backspegel.

Inga kommentarer: