tisdag 22 januari 2008

inte så hjärna

Vår kära vän Eric skriver om nattens drömmar här. Undrar om det är någon del av psykologin som spökar, för

inatt drömde jag att min bror Ruben (men efter ett tag var det plötsligt Einar istället) ramlade och slog huvudet när vi var och plockade blommor till midsommarstången och att han slog sig så illa att flera partier av skallbenet lossnade. Två stora bitar av hjärnan lossnade också. Man såg en del av hypothalamus på en av bitarna. Det var otäckt, men han blödde inte och jag frågade lite frågor som han kunde svara på utan problem. Satte hjälpligt tillbaka delarna med lite bandage. Skulle köra honom till sjukhuset på vår släpvagn så de kunde ordna till skadan, men plötsligt var det Einar som körde och efter ett litet tag stannade han plötsligt eftersom han fått en hjärnblödning och tappat medvetandet. Då förebrådde jag mig själv mycket för att jag låtit honom köra trots skallskadan, tänkte att jag borde ha kunnat räkna ut att det skulle gå illa på något vis. Kände djup skuld och ånger. Men jag tror han klarade sig.

3 kommentarer:

Eric sa...

oj, den drömmen var minsann smaskig!

Eric sa...

inte för att jag tycker din lillebrors hjärna verkar aptitlig eller så, ja du förstår, smaskig på ett annat sätt.

Eric sa...

inget fel på hans hjärna, ja du förstår, man äter ju liksom inte folks hjärnor hur som helst.