måndag 21 januari 2008

Nya tag


Var hittar jag sånna här skor? Bajssnygga. Bilden snodd från facehunter såklart.











Riktigt trivsam dag idag. Våra två medicinskpsykologiveckor har börjat idag och vi hade en väldigt sympatisk psykolog som föreläste för oss om kriser. Han hade väldigt söta barn som skrivbordsunderlägg på datorn.
Imorgon står trauma på schemat, men idag snackade han ju nått om traumatiska kriser..hm begrepp jag älskar.

Vi verkar också ha fått ungefär tio nya i vår klass, som pluggat i blandannat Polen och Danmark. Trevligt med nytt blod och förhoppningsvis kommer vi få höra hur privilegierade vi är med typ uppvärmda föreläsningssalar så man slutar klaga hela tiden. Men jag har hört att i Rumänien så får man hela lik att dissekera (förutom huvudet för det får tandläkarna) och det hade ju varit coolt...

Bästa med dagen var kanske att vi slutade klockan tolv. Senast vi hade en eftermiddag fri utan att känna pluggtvång var...nån gång förra hösten tror jag. Handlade och lagade veggiebiffar som jag bjöd farbror överkokt blomkål på. Han tyckte att de var goda och att han förtjänade dem efter att varit duktig och gått på upprop för jöken. Jag höll såklart med och klappade på huvudet.

Har även hunnit med att köpa nytt kort på iksu (nu blir det bara matvete i en månad fan vad dyrt) och träna bodypump för första gången på 6 månader. Gud have mercy on mina lår. Och att lyfta mjölkpaketet ur kylen var så jobbigt så det får vänta tills farbror överkokt blomkål kommer.

Vad ska jag göra hela kvällen. Ledig? På riktigt? Känner abstinens och misstro.

3 kommentarer:

Aina sa...

tyckte alla var från... polen enligt Elisabet (;

Anonym sa...

YES YES YES! posttentaångest! jag har exakt samma sak. ingen minns vad de gjorde på fritiden innan plugget tog över livet.

Ylva sa...

posttentaångest är den nya posttraumatiska stressen. tror vi har ett nytt fräscht begrepp här redo att användas.