söndag 27 januari 2008

tusen famnars kö

Schysst med förfest hos Anton igår - många kända ansikten där. Ylva givetvis söt med ekorrbroschen. Mindre kul sedan när kön till kära Scharinska var oss övermäktig. Vissa tänkte REX, vissa O'learys. Bloggerskorna gick hem. No more sympatihäng. Försöka att inte gå ut för gåutandets skull, blir ofta nog ändå. Borde nog ha förstått att kvällen inte skulle bli lyckad redan på bussen när ett gäng brudar tyckte ett Linda Bentzing- medley var en bra grej.

Någon ringde på min dörr imorse, förstod inte vad som lät förrän andra gången eftersom jag fortfarande sov. Gick upp, kom på att jag borde ta på mig något, funderade på om en filt var ok men kom fram till att det inte var det, försökte komma ihåg var morgonrocken hängde, hittade den, öppnade, Hanna utanför. Klockan var elva så det var inte hon som var oeftertänksam utan jag som var trött. Jag bjöd på frukost. Sedan gick vi på promenad och så till skogis en sväng. Kul med spontanbesök! Mer sådant!

Inga kommentarer: