tisdag 5 februari 2008

Hata försäkringskassan

Har lite funderingar om bostadsbidraget jag vill ha svar på, hittar dem inte på hemsidan, vem kan tänkas veta funderade jag. Kom på att försäkringskassan, de som står för hela härigheten, kanske var en bra grej att ringa. Ringt tusen gånger. Får välja tusen knappval. Sedan säger de att de har hög belastning men att man är välkommen att försöka igen senare. En gång sattes jag i en telefonkö och fick prata med en kvinna. Jag frågade mina relevanta frågor.

Hon: "det vet inte jag."
Jag: "OK, men ifall inte du vet, vem vet då?"
Hon: "jag kan fråga någon kollega imorgon så ringer jag upp dig sedan".
Jag: "tack".

Men ringde hon upp? NEJ. Så nu måste jag fortsätta försöka igen senare försöka igen senare försöka igen senare. Vill slå någon.

Sen funderar jag på ifall det är ok att skicka en arbetsansökan i ett rött litet kuvert. Har inga andra. Kärleksbrev till vikarieförmedlingen. Är ju faktiskt alla hjärtans dag snart.

Inga kommentarer: