tisdag 12 februari 2008

Vilken kille

Skrev ett mail till balticgruppen om att det är grus utanför min dörr och om att det är äckligt i tvättstugan. Tänkte att någon skulle svara att det är upp till var och en att städa efter sig och att jag gott kan skaffa en kvast. Men se.

Hej Aina!
Tack för att du framför hur det fungerar på studentboendet, vi är inte där varje dag och ser alla dessa saker - så vi är väldigt tacksamma för dessa synpunkter. Vad gäller gångarna utanför lägenheterna så sandas de vid behov och det är inte alltid det hinns med att sopa bort gruset vid tö-väder. Förhoppningsvis kommer det att åtgärdas omgående. I tvättstugan så ska de gemensamma utrymmena städas tre gånger per vecka av det städbolag som vi anlitar - om detta inte utförs är vi extremt tacksamma om du eller någon annan hör av er - det ska utföras! Tvättbåsen är däremot hyresgästens enskilda ansvar att städa efter sig, förstår dock att folk resonerar som du beskriver. Vi ska därför åka och kolla på det och eventuellt göra en storstädning med förhoppning om att det blir en förbättring. Ha en trevlig kväll! Med vänlig hälsning

Han som skrev svaret heter Martin och verkar sannerligen vara en kille som får saker gjorda, dessutom artig och belevad. Och han kan stava (tö-vädret var ju lite märkligt men det får anses ok). Verkar som ett verkligt kap. Synd att han inte bifogade ett foto.

8 kommentarer:

Eric sa...

Han är säkert svinful, annars hade han inte behövt vara trevligt.

(Av omvänd anledning är jag alltid otrevlig).

Baltic-Martin sa...

Jag gjorde bara mitt jobb, men jag är samtidigt glad att bli omnämnd på denna blogg i så vänliga ordalag/Martin

Ylva sa...

hahahahhahahhahah!!!!!!!!!!

Aina sa...

hehe

Aina sa...

Du har för sena vanor Martin, går inte ihop med våra dagar från 8.30, synd

Eric sa...

Hahaha!

Anonym sa...

hahaha, jag dööööör! jag bara ääälskar baltic-martin! aina, kan du ge honom mitt nummer också så kan vi slåss?

Aina sa...

han är min Hanna