måndag 31 mars 2008

listan

Vi har mycket nu igen. Tenta på alla bakterier och deras kusiner den elfte.

Var uppe på intensiven idag. Ska ju jobba där som undersköterska i sommar så bestämde några tider jag ska dit och skolas in. Känns lite läskigt. Ett riktigt jobb. På riktigt. Som de kräver att man har någonslags utbildning till. Shit.

Jag verkar bara ha två lägen. Påsklov okome- total apati, Skola Umeå-lite ångest över skolan men full fart rakt in i teglet men överlag mycket bra grejer som händer.

Annars när jag inte har haft ångest över skola, jobb och ansvar har jag tänkt på roligare saker. Vilka kända män jag skulle vilja ha en bebis med tillexempel. Jag försöker både räkna in hur gullig bebisen skulle bli, hur underbar mannen är och eventuella pappaegenskaper jag inbillar mig att de har. Nån jag kunde ha ett fint jämställt varannanvecka förhållande med. Ingen inbördes ordning. Förutom ettan kanske.

1. Morrissey. Mannen med hakan och rösten. Min husgud, följeslagare genom livet och vän. Klart att han är med.
2. Erland Oye. Charm och med looks. Pratar fin norska.
3. Håkan. Han har redan en bebis så han kan sånt.
4. Den vackre mannen i Babel.
5. Jens Lekman. Jo.
6. Patrick Wolf. Fatta bra musikgener. Plus lång och smal.
7. WeepingWillowsMagnus. Han känns stabil. Och han gillar the Smiths.
8. Per Sinding Larsen.
9. Ralph Fiennes

Dålig listan blev. Fan. Ge mig BD maistro the only one I love she was a superstar the only one I love she was a superstar the only one I love she was a superstar aaah

ps. kan inte lastfm sluta tro att jag gillar laakso.

4 kommentarer:

Jonas sa...

ralph fiennes.. nej nej, och åter nej. annars får du godkänt.

Ylva sa...

men jag vill ha...

Eric sa...

Ylva, jag håller nästan med!:

http://www.tier8.net/ralph-fiennes/pictures/ralph-fiennes-main2.jpg

Ylva sa...

ah dekadens!