torsdag 6 mars 2008

tillhörighet

Såg Kid Svensk på studion. Skön film med tuff men lite vilsen tjej i huvudrollen. Kom hem, sytt en svart kjol, mest som en tub, lite som den blå men kortare. Inte så många plus till mig som kunde sy den: sicksack runt kanterna på tyget, två raksömmar och två fållar. Men den är ok.

självstudier har vi imorgon, tänka sig,
tänkte försöka läsa lite,
har blivit dåligt med det i veckan och känner mig faktiskt lite sugen!

Och helg. Bra med helg. En bra helg (hoppas). Min Amanda - som jag brukar kalla henne för att skilja från Alm och Finnberg, egentligen är hon såklart mest sin egen och näst mest om jag får gissa Joakims eller kanske sin mammas - ska ha födelsedagsmiddag på lördag. Elin är här hemifrån, fint det.

Sova nu för det känns som sandpapper i halsen.

Inga kommentarer: