torsdag 3 april 2008

It Could Be Lupus

Imorgon har vi ett case om den autoimmuna sjukdomen SLE. Eller som Housegänger gillar att kalla den- Lupus. ANA-diagnostik och grejer. Homogeeeeeeeeeeeeeena celler. Lupus betyder visst varg. Vad har det med sjukdomen att göra? Inte ett skit. Men kom ihåg. It´s never lupus. Nonca es lupus.

All cred till Staffan för tipset.

Ikväll var vi på bio marx och såg den animerade fransk/iranska filmen "Persepolis". Underbar. Insåg hur länge sedan det var jag såg en film med ett kvinnoporträtt jag tyckte kändes realistiskt och relaterbart. Kände mig ganska lätt om hjärtat på vägen hem när jag kryssade mellan vattenpölarna med Staffan och Filip.

Läsa om parasiter lite innan drömmarna tar vid?


1 kommentar:

Anonym sa...

åh, jag har läst böckerna, så himla bra!