måndag 21 april 2008

pain

Kände mig tvungen att gå hem nu på eftermiddagen. Hade som tur var inget obligatoriskt på den ganska oengagerande men antagligen viktiga kursen i evidensbaserad medicin vi läser nu. Halsont, huvudont, ryggont, yrhet och kramper i livmodern.
Hoppas det inte blivit värre tills på onsdag och torsdag då jag ska hänga på IVA igen.

Måste nog ligga i fosterställning med något varmt på magen, äta Märtas chokladsnittar jag gjorde igår, dricka te och titta på Star Trek -the next generation ett tag. Hade nästan glömt hur mycket jag gillar startrek Lite därifrån jag blev intresserad av vetenskap. Vill ha en sån där scanner som läkaren i Voyager har. Gillar avsnittet där de helt fascinerat berättar att förr i tiden skar man i folk. Nu mer smärta.

16.21.
Insåg precis en fruktansvärd sak. Jag kommer missa säsongstarten av Ugly Betty imorgon för vi ska på Marit Bergman. Varför kan man inte få allt det goda i livet? Nu ska jag ta på mig en liten grön hatt och gå och posta ett brev.

Inga kommentarer: