onsdag 21 maj 2008

Leverans

Cykelbudet Peter levererade den här till mig idag. Swatchklockan jag beställt. Stod att det kunde ta 30 dagar men tog nog fem. Det gjorde mig glad.



En annan sak som väckte glädje var att jag och Eric träffade PL när vi skulle eftermiddagsrasta på nian. Ni får såklart ett referat av vår fina konversation.

PL: "jaha, hej"

Jag och Eric: "hej"

PL: "jaha, här kommer vi och trängs." (Tar en mugg och ställer sig före mig och Eric. (Gunnar Tiger tar en mugg och ställer sig bakom mig och Eric.))

PL: "jaha, Aina, hur är det med dig nuförtiden"

Jag: "Jodå, det är bara bra. Det är kul att få läsa om lite läkemedel."

PL: "Ja, du har ju Gunnar här bakom så du kan ju knappast säga annat".

Gunnar: "Nä, och fler läkemedel kommer det bli"

Sedan skrev Per upp sin kaffe och sin godbit (fyrkantig i choklad med orangea små skräp på) på någon kvinna, vet inte vad hon hette, hon i kassan trodde jag och Eric också skulle skriva upp vårt fika, typ att vi var kompisar med PL och Gunnar, inte konstigt det eftersom det var en så uppenbart härligt varm stämning av ömsesidig respekt mellan oss och dem. Det var väldigt väldigt fint.

Annars har dagen varit ganska intetsägande. Har lite huvudvärk. Jag sover nog för lite. Tycker veckans hjärt-kärltema är lite tungt dessutom, hormonerna förra veckan var mer min grej.

Nu ska jag hänga med Amanda.

3 kommentarer:

Ylva sa...

hoppas inte pl har den dåliga vanan att googla sig själv :)

Anonym sa...

vore kul om han googlade "PL" i så fall.

Aina sa...

söta PL, hoppas han inte tar illa upp i så fall. Men det tror jag inte. Jag tror mest han skulle bli lycklig över att han nästan är vår bloggs lilla husgud. Han har nog humor nog att förstå att han innerst inne är rätt omtyckt dessutom.