söndag 25 maj 2008

SEBASTIEN TELLIER - DIVINE

gårdagens europa (bokstavligt talat) verkade inte uppskatta frankrikes bidrag i usc lika mycket dagens jag gör. fan vad bra låt! och skägg! skägg! kan mycket väl bli sommarens favoritskägg.

denna låten var fin också: la rotournelle

missade tyvärr tellier igår. vi förfestade lite här hos mig innan vi gick till shape-up på plaza och tvn var på i bakgrunden men ändock.
shape-up var trevligt. tiden gick väldigt fort, musiken var bra. mycket läkarstudenter som vanligt. de är överallt de små svinen.
ljust som på dagen när vi vandrade hem strax efter två.

igår tittade vi på en dokumentär om ett par som inte kunde få barn. kvinnan i paret fick sin tvillingsysters äggstock transplanterad. det funkade, hon började mentruera, blev gravid och fick ett barn. fan vad coolt.

idag var dagens mission att hitta en rollgardin till mitt fönster så jag slipper vakna halv fem varenda morgon som jag gör nu. det gick dåligt. köpte körsbär och en kaktusaktigblomma istället. hoppas att den är svårare att döda än vad våra andra har varit.

usch, vill verkligen inte plugga idag. vill äta körsbär och bli kliad på ryggen och pilla i ett skägg. bajs också.

4 kommentarer:

Anonym sa...

la rotournelle är ju en gammal favorit. hade ingen aning om att det var han när jag såg schlagern. häftigt att folk kan göra mer än en bra låt.

Eric sa...

Jag måste dock säga att dokumentärens pappa fick till det när han gjorde uttyck för att han hellre fått en pojk än en tös.

Ylva sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ylva sa...

jävla otacksam jävel. hatar män. de borde inte få ligga om de håller på sådär.