måndag 12 maj 2008

sommarplaner

Jag köpte biljett till Emmabodafestivalen 31jul-2aug(!) för ett par dagar sedan och lineupen ser inte alls dum ut!

Vill se och höra och dansa till:
  • Justice
  • Slagsmålsklubben -de är snälla för de skickade en poster och en singel till mig förra våren.
  • Stereo total
  • Familjen- samma malmödialekt som de störigaste killarna i klassen som tror att vi fortfarande går på högstadiet och tycker att det är ok att sitta längst bak i klassrummet och skratta åt folk men bra ändå.
  • The whitest boy alive -erland ojojoj akta dig
  • Miss li
  • Zeigeist -missade när de var i Ume men nu jävlar. Älskar Tar heart. Älskar band som kör med hela koncept, musik+estetik
  • Gentle Touch- det bästa Kalmar någonsin producerat. Annars kommer det bara konstiga folk som pratar konstigt därifrån. Älskar memories.
  • Moto boy -!!!! tar honom efter erland. ska låna hans ögonskugga.
  • Lacrosse -brukar komma upp på min lastfm ibland. brabra.

Jag, Jonas, Elias och Patrik och ett par tält. Kan bli intressant.

Jätteskoj labb idag förresten. Läkarprogrammet lär vara ett av få program där det ingår i utbildningen och är obligatoriskt att sticka nålar och spruta in ämnen i varandra. De vill smärthärda oss eller något, helt underbart.
Vi bastade med kläderna på, mätte spott (labbpartnern tyckte att min salivproduktion var väldigt imponerande. Hans var ganska klen...) och mätte puls före och efter vi injicerat varandra med okänd substans( natriumklorid, atropin eller butylskopolamin) subkutant (=i magfläsket).
Jag fick visst butylskopolamin i mig. Kort halveringstid så mycket labbvänligt. Visst bra om man har spasmer i gallblåsan eller vill svettas och spotta mindre och vem vill inte det.

Bloggtoppen tycker att min och Ainas blogg liknar Linda Rosings. Yes! Äntligen ett erkännande!
(Gissar att mina tatueringstaggar har något med saken att göra. Förövrigt är den fin idag. Tatun alltså)

Ska väl läsa lite om genetiska variationer vad det gäller läkemedelsmetabolism nu.

5 kommentarer:

Jakob sa...

Rassle kommer bli bästa bästa! Men kolla biljetten igen, vore bittert att komma dit en månad för sent =(

Ylva sa...

ooops!

Aina sa...

jag vill också se erland

Ylva sa...

join me aina! det kommer bli så bra så bra!

Anonym sa...

ett hett tips är att se almedal också!