måndag 5 maj 2008

stockis

vi gillade stockholm och stockholm gillade oss. såklart.



vi lekte både hipsters och gudrun sjödénkulturtanter.
strosat, åkt t-bana, sagt hej till syndikalisterna, insett att converse nog inte räknas som fotvänliga skor, tittat på saker, snackat med italienare på vandrarhemmet som ville ha tips på ställen som spelade svensk musik t.ex. kent och basshunter, druckit några liter kaffe, köpt randiga saker, dansat på klubb ace (sjukt snyggt folk och två håkan på raken!) och fuse på riddarkällaren, sett fina saker på nationalmuseum och moderna (där insåg vi plötligt vad all slags konst egentligen vill visa oss: livets förgänglighet. "här ser du att skålen håller på att ramla från bordet, det visar på livets förgänglighet" eller "titta, frukten håller på att ruttna! det visar på livets förgänglighet!" vi lät nog gaaaanska kunniga) und zu weiter!



när man inte är hemma inser man verkligen hur lik en treåring man är när allt inte rullar på som det brukar. "ge mig mat, jag är grinig". "aina, jag måste kissa!".











köpte vin utan att tänka på frånvaron av öppnare. tur att vi är ett par handlingskraftiga kvinnor.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Bilder! Fina är ni.

Ylva sa...

tack staffolino!
men du, trädbloggen. ge mig adress!

Eric sa...

Jag menade att ni skulle ha den på er presentation så att den alltid syns!

Ylva sa...

vad?