söndag 1 juni 2008

okej ska dra vaktpotatishistorien.
jag köpte potatis i förra veckan men på väg uppför trappan till lägenheten gick påsen sönder och det rullade och studsade potatisar lite varstans. trodde jag plockade upp alla men dagen efter såg jag att det låg en potatis längst ned under trappan som jag ignorerade att plocka upp för att jag är en lat jävel och tyckte det såg lite festligt ut. så idag! hade någon satt två häftstift som ögon på potatisen. jag modifierade ytterligare och voila! vaktpotatisen var född. nu väntar jag på grannarnas nästa drag-en svans.

aina snackade för ett par dagar sedan om att hon hade velat hitta på något gatukonstaktigt, typ som rondellhunden. tror vi har något här aina!

2 kommentarer:

Eric sa...

Polis polis potatisgris

Anonym sa...

hahaha, vad du är härlig!