onsdag 16 juli 2008

mödomshinnan är en myt. igen.

hur många gånger ska man behöva uppfinna hjulet egentligen?

p1-serien heliga familjen är förövrigt bra. vi måste sluta se nära relationer som något privat och skillt från samhället i övrigt. strukturer kladdar av sig överallt och är farliga just för att de ofta är osynliga och tas för givet.
kärleksmyten är väldigt intressant och ångestladdad och jag undrar var min roll i det hela är.

apropå ångest är kristina lugn så fin när hon pratar om "dånande stämmor utan röst" och "att slåss mot sig själv ger mer ångest(...) om jag inte har någon annan vän måste jag vara min vän". "ångesten är en ockupationsmakt. den hindrar mig från att leva i mitt land, det har den inte rätt till". jag ska försöka tänka på det. kristina säger att jag inte är instängd i mig själv. men jag vet inte jag. känns så ganska ofta ialf.

idag:
5.40 ringde nog klockan.
6.40 vaknar jag av att ytterdörren slås igen.
6.43 är jag utanför dörren.
6.48 är jag på sjukhuset.
6.56 är jag ombytt och klar på IVA
6.57 börjar jag jobba.

Inga kommentarer: