onsdag 30 juli 2008

topp

Vi var en sväng på Ikea i helgen. Det var skoj. Här är mina färgglada fynd.



En secondhandsväng i måndags innan (och efter) jag skjutsade Ylva till bussen var inte illa heller. Priserna här gör mig så glad. Fräsch snygg teakbokhylla i femtiotalsstil för 100kr. Ska ta den till umeå så jag slipper ha böcker i en hög på golvet. Kalevalasmycke för en femma. Skinnskor med T-slejf för 30kr, oh yes oh yes!

Idag har mitt jobb varit underbart härligt. Bara besökt söta fina glada tacksamma gamla damer. Kokat havregrynsgröt och pratat om begonior och sangta paulor och gett medicin och kammat vita lockar, serverat kaffe och varit på promenad och suttit och pratat i skuggan under ett träd. Då glömmer jag nästan att jag jobbar ibland för det är så trevligt.

Inga kommentarer: