torsdag 30 oktober 2008

coitus interruptus

Sen man var typ tio år har man läst först i Kamratposten, sen i Frida, sen i Veckorevyn och sen på massa andra bajsställen att man om man inte vill bli gravid så ska man absolut inte ha avbrutet samlag för även om han drar ut innan han kommer kan det vara spermier kvar i ”systemet” som sköljs ut med försatsen och det räcker ju med en spermie för att det ska bli ett befruktat ägg blablablabla.

Men sen förra året lärde vi oss att det normalt är mellan 35 och 200 miljoner spermier per ml sädesvätska men att det räckte med att spermieproduktionen var försämrad så att det ”bara” var 20 miljoner spermier per ml för att snubben antagligen skulle vara infertil(ja jag kollade upp det nu i min fina gamla Guyton).

Det var alltså lite mystiskt men det verkade som att satsen var tvungen att innehålla sviiinmånga spermier för att en spermie skulle lyckas med sitt uppdrag.

Så jag tycker det borde vara hyfsat safe med lite coitus interruptus om man nu lyckas med sitt interruptande. Att det är osmart och inte en så säker metod för att man inte lyckas alla gånger är ju en helt annan femma.

Jävla ljug-Veckorevy, jag känner mig jättelurad. Eller?

1 kommentar:

Anonym sa...

finska rycket rules!