onsdag 29 oktober 2008

Det är kallt i Ume nu. Kallt och mörkt och jävligt. Min tredje mörka, kalla, jävliga vinter i Umeå.
(Och ändå tycker jag det är en bra idé att ta på sig en liten jävla spetskjol på morgonen med det är en annan historia.)

De föregående vintrarna här i ume har jag angående cykling haft intställningen att klart man kan cykla! Cykla på!
Ända tills jag ramlar, blir blöt/börjar blöda/förstör bästa jeansen/strumpbyxorna och utstår skam. Funderar på att ändra min cykelinställning till: cykla inte när det är halt för då dör du.
Jag har blivit vuxen.

1 kommentar:

Anton sa...

Här i Uppsala plockar vi kokosnötter och äter dadlar medan vi sakta steks fina och bruna av solen :). Sitter med ett paraply i min drink nu och försmäktar i denna värme.

Men egentligen sitter jag förstås och huttrar i min kalla lägenhet med en kopp kaffe, hammrandes på detta eviga PM (perpeetum mobile).