måndag 20 oktober 2008

Fan vad lack jag är på allt.
världen.Papa Dee.
På att jag inte kunnat läsa tidningar den senaste veckan utan att vilja lipa/lipat.
På att alla snubbar just nu verkar vara fula, dumma i huvudet eller både och.
På att snubbar använder argument som "hon var jätteprovocernade" när de slagit sin flickvän. På flickvänner som säger "det var nog bådas fel, jag var faktiskt jätteprovocerande" när de blivit slagna.
På att jag låter längtan efter lite kärlek och bekräftelse (från en snubbe) ta oproportionerligt mycket plats i mitt liv. Jag önskar att sånt där för mig kunde vara något som höjde livskvalitéten och inte vara avgörande för den (ibland är det så, oftast inte. Fast jag blir olycklig i förhållanden också så det handlar väl ändå inte om snubbe eller inte snubbe ändå kanske).
På snubbar som lyssnar lite mindre uppmärksamt när en brud pratar än när hans snubbkompis pratar. På att jag lyssnar lite mindre på brudar än snubbens snubbkompis.
På att aborterade foster efter någon viss vecka (varierar lite hur man gör runt om i landet) kremeras och att askan sprids i en minneslund utan att kvinnan som aborterat bort fostret vet om det.

Vill inte vara med mer om det ska vara såhär, det skaver för mycket. Bajsbajsbajsbajsbajs.

Har nästan inga fingrar kvar för de har jag pillat bort. Veckan ser stabil ut.

4 kommentarer:

Jonas sa...

"nej nej slå mig inte daniel?" låter inte riktigt som ngt en människa säger dock.

Fan, Papa Dee som hade ett så soft program på tv.

Sluta följ media så slaviskt.

Anonym sa...

jag kör en taktik där jag vägrar inleda relationer som bringar kroppslig bekräftelse (från kvinnor) om jag inte är bekväm med mig själv i situationen jag befinner mig i. det fungerar i och för sig så där, men det är det bästa sättet jag hittat hitills.

ps. fy fan papa dee. ds.

Ylva sa...

j, det låter jättebra. Problemet blir bara när man aldrig är bekväm med sig själv och sin situation, får man aldrig vara med någon då?

Anonym sa...

en bättre motivation har jag inte funnit än. det kanske blir inbillning, men agerar jag utifrån den blir den lika verklig som verkligheten. jag skriver om verkligheten så att situationen jag befinner mig i blir bekväm. ibland är det svårt och då lyssnar jag på deppmusik och tänker att det snart är helg.