fredag 24 oktober 2008

Geld

Tänkte det var tid att se hur illa ställt det var med mina små fonder. Ganska illa kan meddelas. Hatar aktier och ekonomi i allmänhet eftersom det är omöjligt att ha kontroll och ingen vet vad som kommer hända dagen efter. Vill att någon oberoende ska säga till mig vad jag ska göra. Hatar även bittra rubriker i DN om svarta måndagar och tisdagar och onsdagar.

Alldeles för unga människor får jobba på bank nu för tiden. Känns inte seriöst. En kille på bank nr1 kommenterade att jag ju bor i Balticbarackerna när han såg min adress. Sedan frågade han vad jag läste. Sedan vad jag hade för betyg efter gymnasiet. Inte ok att fråga. Det rör väl inte honom. Vilket jag påpekade. ("Tänkte bara för alla läkarstudenter brukar ju ha tjugokommanoll" ) Sedan gick jag till bank nr2 där det kändes något mer seriöst ända till killen började snacka om folk han känner i Boden som han spelat hockey med. Hallå, inget kallprat, lägg av!!! Allt jag önskar är en fin strikt formell kund-bankmannarelation. Och god möjlighet till fet avkastning på mina ynka slantar utan någon risk att förlora dem.

Vill gärna ha lite sweet love också men inte från en ekonom