söndag 26 oktober 2008

Måste bara berätta hur extremt jävla dålig jag måste vara på att resa.

Köper tågbiljett till Arlanda på Uppsalastationen i den tredje automaten jag provar.
Konduktören på tåget: "det här är fel biljett, detta är inte sj. Men du får åka med den här gången."
Sen när man stigit av tåget på Arlanda är det meningen att man ska trycka sin biljett mot nån grej så att man kommer igenom spärrar för att komma in till luftstaden eller vad de kallar det, men det går ju inte med min biljett. Så jag får gå till lilla disken vid sidan och visa upp min sj-biljett istället.

Sen ska jag checka in. Så jag går fram till en av SAS automatiska check-in datagrejer och drar mitt kort som man ska göra. Skärmen säger att jag inte behöver något boarding kort. Sen säger den hejdå utan att jag fått någon lapp till min väska. Då ser jag att jag har gått till en express check-in datagrej för folk med bara handbagage istället för en vanlig check-in datagrej, så det blir att ställa sig i deras servicekö för att lämna in väskan.
Efter detta tycker jag synd om mig själv och köper en drickyoghurt som jag måste slänga för man får ju inte ha vätskor i säkerhetskontrollen..köper en ny yoghurt som nu har kostat mig 38 spänn.
Slut.

Inga kommentarer: