måndag 3 november 2008

slarv

Jag har haft sådant sjukt oflyt senaste tiden när det kommer till att lämna grejer på opassande platser. Hoppas det är någon sorts slump. Har aldrig varit den med stenkoll på allt men det är oroande mycket strul nu. Upplever att jag inte riktigt klarar av att kontrollera allt jag borde ha kontroll på och blir irriterad på mig själv. Ska det vara svårt att hålla koll på säg en mössa eller mobil; jag har dem när jag kommer och borde förstå att de därför ska vara med när jag går. Känner mig ointelligent vilket är en otrevlig sak men tröstar mig med att tänka att det kanske trots allt är hälsosammare att vara avslappnat disträ än att ha bästa kollen ifall det tar en massa värdefull energi att upprätthålla den.

Har haft fulfina oformliga kläder idag och ett stort stiligt blomörhänge som jag knåpade ihop igår av cernitlera. Känt mig slappt cool och glad.
För att fortsätta smyckestemat fick jag de här av Elsa i helgen. Hon har gjort dem och de är snygga och jag blir avundsjuk och önskar att jag också fick hänga några veckor i en emaljverkstad eftersom det verkar vara fantastiskt roligt.

Inga kommentarer: