måndag 19 januari 2009

Identifikation

Skaffade mig en rugguggla från Skatbo. Gillar att mina djur är stört skeva men fina ändå (lite som jag?), börjar så smått likna ett zoo i mitt rum. Den snygga expediten var snäll och tittade om min uggla hade två ögon. Hon hade tagit hem en uggla och då hade den bara haft ett..



Två ögon har min uggla. Och massor av dun.


Ett mindre secondhandrace i lördags. Köpte mina första täckbyxor (tredje Umeåvintern gillt!). De är lila och kostade 10 kronor, yey. Sen hittade Aina en fin väggklocka till mig men när jag hemma satte batterier i den så ville den inte gå. Då blev jag arg och demolerade dess urverk för all framtid.





Men som vanligt är det inte mina djur som är skevast utan det är människorna i världen.
Jag kan för mitt liv inte förstå vad vi lever i för värld där Hanna Fridén kan få så mycket skit kastad på sig för att hon säger att tjejer själva ska få bestämma när och hur de vill att folk ska få ta på deras kroppar. Hur kan det vara henne man blir arg på? Det är ju liksom inte en jätterevolutionerande tanke. Eller så är det just precis vad det är. Snyft. Varför måste man alltid attackera tjejer som inte är precis "lagom" allt helatiden?

Borde man inte bli arg på att det finns en mansroll som säger att det är okej att vara svinig på krogen? "det är egentligen en schysst kille"" det är så killar blir när de blir packade"? Precis som att de skulle vara djur som inte kan kontrollera sig? Sen avskyr jag folk som skyller saker de gör på alkohol. Om jag var kille skulle jag tycka att det var otroligt provocerande och nedvärderande att inte antas ha någon självkontroll.

3 kommentarer:

Anton sa...

Folk som lämnar arga/galna kommentarer i krönikor brukar sällan vara några intellektuella giganter, finns undantag antar jag.

Men det brukar ofta bli bra stoff för diverse krönikörer att publicera kommentarerna i nästa krönika/blogg och visa hur kontroversiella de är. Ungefär så.

Ylva sa...

jag tror att de som lämnar galna/arga kommentarer är vanligt folk. det skrämmer mig.

Aina sa...

Det hela är ju en så idiotisk sak att argumentera emot. Otäckt att även en massa brudar skriver elaka saker. Finns inget vettigt i att ha en annan åsikt än att man äger sin egen kropp.

Tror många är avundsjuka på Hanna. Smart, verbal och het. Mår väl bättre om de säger att hon är en torrfittefeminist eller påstår att hon är avundsjuk för att lägger handen på hennes bak.