måndag 9 februari 2009

Dagar som går

Liv Strömqvist är bäst. 

Mycket snö idag.
Brorsan som är på besök blev glad. Söt han är. Speciellt när han spelar Megaman så att jag kan låna hans mac och blogga på. Min är fortfarande väldigt kaputt. Bajs också. 


I lördags på förfest hos mig invigde jag min limpistol. Det blev amfibie/reptilporr. 

Tendens till mycket fika. Här illustrerat på fina nya (eh, nya för mitt hem ialf) tallrikar. Kändes väldigt busigt att åka till myrorna efter lunch i fredags istället för att hänga till biblioteket till sex på kvällen. 
Jag och Frida upptäckte världens bästa sport på Eurosport: "Gymnastic s och sports" tror jag att det hette.  Första och antagligen sista gången jag skriver om sport. Men killar från England som ser ut som gorillor i glittriga tajts och sockeplast. What´s not to love liksom?

Alltid mysigt hemma hos Eric.

78 sorters fikabröd.

Besök på Bildmuseets utställning "Maps" förrförra lördagen. Hittad en rullstol och en mobil. Kul. 
Ganska konstigt att man känner sig helt liten och försvarslös såfort man sätter sig i en rullstol. Som när man ska öva förflyttningsteknik och man ska vara den som ska läggas på sidan i sängen eller lyftas i lift. Bra känslor att pröva på.

Sen hann vi med att gerillasticka lite också. 
Aina är en riktig humanist hon. 

1 kommentar:

Anonym sa...

liv är trevlig... det jag minns av henne i alla fall. social och pratglad, fast det kan ha varit alkoholen. borde kolla upp fler av hennes prylar.