onsdag 25 mars 2009

Sex

Har ikväll skrivit ut material att läsa för projektets-/kärkeksakutens-/min egna allmänbildnings-/mitt egna nöjes skull:

  • Praktika för klitorissex
  • RFSL:s principprogram
  • Rättighetspraktika - om sexualitet och mänskliga rättigheter (RFSU)
  • Kartläggning av sex- och samlevnadsundervisningen på Sveriges lärarutbildningar (RFSU)
  • Bland horor, bockar och bögar - en rapport byggd på RFSU Stockholms skolprojekt


Läst den första nu. Den var mycket inspirerande. Här kan man ladda ned som pdf. Alla borde. Jag ska säga åt mina bröder att läsa den.

3 kommentarer:

Anonym sa...

hann inte söka så mycket på rfsl:s hemsida, men jag hittade ingen praktika för penissex. är lite nyfiken på om en sådan existerar.

Ylva sa...

tips: i "guide to getting it on" kan man läsa om fellatio ialf. väldigt amerikan men ändå liberal och skojig bok.
annars finns det kanske mer på rfsu än rfsl.

Anonym sa...

oj, jag tror inte att jag suger av herrar tillräckligt ofta för att det ska vara aktuellt. jagvill mest veta hur många häftiga nervceller jag har i ollonet och vad som förmodas vara erotiskt upphetsande bland herrar. "att använda tungspetsen på nedersidan av ollonet uppskattar många herrar, men vissa vill att man ska blåsa på ollonet samtidigt som man mjukt masserar penisroten". ungefär.