torsdag 26 mars 2009

projekt

Min och Ainas projekthandledare är lite skojig.
Fick ett mejl nyss från en kvinna med ett engelskt namn jag inte kände igen men eftersom jag fattade vad rubriken handlade om öppnade jag ändå. Det var L som ville kolla att det inte var nu på fredag som vi skulle träffa honom för han skulle åka bort (han har glömt bort att vi funnits en gång och glömt bort när vi ska träffas två ggr. Fast det är lugnt, Amandas projekthandledare hade inte vetat att hon och en annan varit i Japan i 7 veckor på ett projekt handledaren själv fixat vilket bara är tragiskt eftersom de får 13000 spänn per elev för att handleda oss. L har ju ialf berättat att när han var ung så var man inte "knullkompis" med varandra.).
Han hade nu svarat på mejlet vi skickade förra måndagen om att vi skulle träffas i fredags. Ett mejl som han även tittade på när vi var där i fredags. Eller hur var det nu?
Nåväl, äldre män och mejl yadayada men det jag inte fattar är hur han lyckas med att vidarebefordra ett nigeriabrev till mig i samma veva? För det måste ju vara det han var inne på när han svarar och då skrivit in min mejladress i rutan istället för att svara på mejlet jag skickat? Kul. Och skumt.

Mätt. Och antagligen snart tjockis. Tisdag: hemgjord grädddajmglass, onsdag: våfflor, torsdag: äpplepaj. Imorgon: spisa vin och musik.

5 kommentarer:

Aina sa...

suck

Aina sa...

ylva vi måste boka vandrarhem! men nu ska jag sova

Eric sa...

Nåja, det är nog äldre människor i största allmänhet som kan ha det lite knackigt med mailen...

Aina sa...

tycker ärligt talat det är väldigt frustrerande med folk som inte svarar på mail, lite för mycket sådant sista tiden. Arrogant att inte ens skicka ett "det är jag fel person att svara på" och om möjligt hänvisa vidare om någon (jag) undrar något. Vad Lars beträffar är han förvisso professorkarikatyrslarvcharmig men gick lite långt i fredags. Svårt att få feedback på något han inte läst igenom.

Eric sa...

En intressant sak är att jag när jag hade honom som handledare så var han inte så illa.