måndag 6 april 2009

bo

Jag och Ylva har tittat på en lägenhet idag. Den var tyvärr vidrig. Fula tapeter med stora hål, övertapetserade garderober, inga lister, missfärgat golv, hemska plastiga låtsasträluckor i köket, skabbiga badrum, en kyl som inte gick att stänga och som hyresvärden sagt att de fick tejpa igen. Ingrodd smuts och väldigt slitet generellt. Där vill vi inte bo trots att det fanns ett pysselrum.

Vi tittade även på en annan som var helt ok men inte toppen. Alltså avvaktar vi. Bara det bästa är gott nog åt oss.

Har grava sommarjobbskval. Sökt här och i Sunderbyn men sedan ställt in mig på Norge eftersom det inte lät lovande på något håll. Nu har jag dock dubbla erbjudanden i länet. Har på senare tid tänkt att jag om det inte blir Norge kanske vill vara i Sunderbyn för att få lite miljöombyte men nu blir jag väldigt väldigt väldigt sugen på att dona med framtida hemmet. Plus att mina favvosar Ylva, Amanda, Sanna, Eric och Staffan kommer vara i Ume och vem vill inte vara där de är? Minus för att jag måste jobba så länge om jag stannar. Hmm svårt.

4 kommentarer:

Eric sa...

Det är inte alls svårt, du ska jobba här! (I UMEÅ).

Det blir balkonghäng på Carlshem.

Aina sa...

herre gud, DU är ju här också. Hur kunde jag glömma.

Aina sa...

nu har jag justerat.

Eric sa...

Bra!