lördag 18 april 2009

Energi

Kvikkjokk var fantastiskt men Nu Er Jak I Sävast. Varit vårig på stan med mamma. Lånade hennes HETA portfölj från -92, förklarar varför jag bör ha den med till London (eller äga den) men min mor förstår dessvärre hur snygg den är.

Jag inhandlade några böcker på återvinningen, bl.a. Egalias döttrar, läste om den när jag projektsurfade, verkar kul och bra. Ska läsa den och om den är fin sedan låna ut den till de av våra klasskamater som av någon outgrundlig anledning säger att de inte är feminister.

Hittade en ful liten spegel med en plastram i "gammeldags slitet silver" som jag målat orangeröd. Bra här i huset att allt finns som man behöver, krävs inga besök på Clas Ohlson eller Färgtema. Vill ha ett eget snickeri (vill ha en bandsåg!).

Provade chinos. Alltid fula. De är för snäva över låren, måste ta mycket större storlek än jag gör i vanliga fall, blir då alldeles för stora i midjan. Bara fina på pinniga skyltdockorna utan muskler. Sy byxor för normala ben. Jag ska banne mig inte behöva ha anledning att tro att mina är för tjocka.

1 kommentar:

Ida sa...

Åh Egalias, den är fantastisk! Låna ut den sen till alla som vill och inte vill.