onsdag 17 juni 2009

kroppen

Kom upp med natttåget till från Göteborg till Umeå halv 7 imorse. Det första jag gjorde när jag kom hem var att spy upp ett halv äpple. Ont i huvudet så det knappt gått att tänka sen 3 förra eftermiddagen och tågillamående halva natten.
Det ekar i min lägenhet nu, bara jag kvar. Sitta på golvet i vardagsrummet och äta havregrynsgröt utan mjölk. Sov lite i min egen säng och klämde lite på min nya menskopp. När man knycklat ihop den och släpper säger det plopp. Undrar om det kommer att säga plopp inuti mig också.

Gick och lämnade blod för första gången nyss. När jag jobbar som uska händer det då och då att jag får springa till blodcentralen och hämta blod. Blir coolt att tänka nästa gång att det kanske är mitt blod där i påsen!
De stack en ganska grov nål i min arm och lät mig ligga så en liten stund. Ett imponerande bandage fick jag när de tappat mig på 450 ml prima A RhD+. Och juice och äpple och macka och bulle och kaffe. Hade tydligen 138 i Hb när jag var där o tog prover första gången(och ingen hiv eller syfilis eller hepatit-yes!)- helt okej för en veggie som mig tycker jag allt. Fick järntabletter. 100 mg. Kollade hur mkt det var i mina "kvinna"-tabletter (vill egentligen bara åt folsyran och B12). Det var 18 mg. Kändes lite mesigt med bara 18 i jämförelse med 100 så åt båda. Undrar nu hur förstoppad på en skala 1-10 jag kommer att bli. Dricka mycket vätska(göra banansmoothie) och inte lyfta tunga saker(ligga i sängen)+ star trek voyager(fastnat lite för karaktären Tom Paris då det inte finns någon het vulkanes i voyager. Nästan ett fullgått substitut vad gällande hethet) resten av dagen för är helt ur balans. Ingen jävla sol.

7 kommentarer:

Menskoppsflickan sa...

Det säger plopp inuti också...! Fast det är ett bra plopp, för om den sagt plopp vet man att det blivit tätt. Inget plopp = läcko. Då får man reka hit och dit på den tills det ploppar. :)

Ylva sa...

haha bra att veta! ser mkt fram emot att prova. en sjukt fulfin liten rosa påse med vita prickar fick jag också med...måste nog tillverka en egen. känns viktigt att ens menskoppspåse känns "jag" ;)

Eric sa...

Rödgrönrandigt galontyg skulle jag ha velat ha!

Men jag har inte mens.

Ylva sa...

kan sy ett snitsigt kondomfodral till dig babe.

Jonas sa...

du kan väl testa menskoppen fast du inte har mens?

Ylva sa...

haha kanske blir helgens projekt

Eric sa...

Ojoj, det skulle vara nåt!
Jag vill ha många finesser.