fredag 12 juni 2009

Tunn plånbok men vid fysisk god hälsa

6 kommentarer:

Eric sa...

Jag har under inskolningsveckan funderat på just det här ämnet. Bra att du tar upp det!
Jag har insett att mina arbetsbyxor bara har en bakficka, så när jag stoppar i plånboken där så kan jag inte jämna ut genom att placera något på andra sidan. Och plånbok har jag snällt fått ta med mig på jobbet, för kaffemaskinen har krävt 2 kronor varje gång jag krävt kaffe.
Det här är dock något som min mycket kloke avdelningschef har tänkt på, för idag så såg han till att ställa om maskinen att inte ta något betalt.

Ylva sa...

härligt att höra att du kommit in i jobbet riktigt! själv så har jag investerat i en egen burk lyx-kaffepulver.

j sa...

jag har ingen plånbok för att spara ryggen. jag gör så mycket annat ohälsosamt. och min rumpa är mycket snyggare i smala jeans om inte en ful plånbok förstör. folk borde värdera sånt.

Eric sa...

Är de så snåla mot er uskor på din arbetsplats?

Ylva sa...

eh..ja. fast antar lika snåla mot alla. men man får knäckebröd. ibland.

Eric sa...

Oj, knäckebröd!

Vi fick två sorters tårta igår på eftermiddagsfikat. En jävulskt god bananprincesstårta och en sorts tårta med marsipan, biskvier och grädde.
Sjukt gott var det.

Jag skriver inte det här för att skryta. Jag trivs så bra med minnet att jag gärna vill dela med mig av det. Fast jag mådde lite illa när jag kom hem från jobbet.