torsdag 23 juli 2009

pepp

Tog bussen till västerslätts industriområde i förmiddag. Bra ställe!, blir mer häng där framöver helt klart. Tappade några kilo fruset renkött på glasskivan i kylen i baltic i vintras och tänkte att det kan vara på sin plats med en ny innan kontrollanten ska gå igenom min lägenhet. Är ju snål och så så orkar inte köpa en ny, tog därför med den här till Umeå Glas där en bussig karl skar till den till mig. Behövde inte ens betala något för det! Snäll han är/charmig jag är!

Har köpt massa fin färg också. Älska måla saker! Vi kommer få snyggaste lägenheten. Gud vad roligt det är i färgaffärer. Det finns så mycket saker jag vill ha att pyssla med. Men min nya favvoaffär i Umeå är trots allt COOP bygg. Hade låga förväntningar när vi skulle söka rundstav där för någon helg sedan (ville typ till Byggmax) men det visade sig vara helt fantastiskt! De har travar med trä i olika dimensioner som sträcker sig från golv till tak! Massa verktyg! Skruvar och spikar och krokar! Lack, lim och färg och annat skoj!

En annan bra grej är att jag får nya tapeter i mitt rum gratis trots att det egentligen är något år kvar. Ganska mycket fett på dem vilket inte ser så kul ut sa jag och kvartersvärden som verkar nice höll med.

Inga kommentarer: