onsdag 23 september 2009

inte så förvånad nyhet, konstig nyhet och glad nyhet.







har skrivit adress o klistrat frimärke på min egenkomponerade ansökan om att få lägga till florian som förnamn nu. ylva florian fredrika låter ganska härligt inte sant? ska bli roligt att se vad som händer med min ansökan nu, kul att vara lite aktivist ibland. (insåg när jag var inne på skatteverkets sida att det som vi(jag?) brukar kalla andranamn är extra förnamn. att man kan ha jättemånga förnamn. mellannamn däremot är det extra efternamnet man kan ha. dock så är det så att om man gifter sig så får bara den ena partnern lägga till ett mellannamn(alltså partnerns efternamn), man får inte ta varandras båda två. sepigt värre. )

1 kommentar:

vincent sa...

Jag tycker att Florian var grymt fint. Du skulle passa bra i det namnet. :) Jag är lite ledsen att jag missade er fest. :(